Només coincidències exactes
Cerca a les pàgines

Punts de llibre Pau Casals

UN PUNT UNIVERSAL

Un bitllet de tren o del bus, un tiquet d’una botiga, un post-it o un simple tros de paper. Hi ha infinites fórmules per marcar les pàgines del llibre que estem llegint i saber on hem deixat la nostra lectura. El més conegut, sense dubte, és el punt de llibre que s’utilitza a les biblioteques des de fa segles i que en els darrers temps incorpora imatges o dibuixos amb referències a la lectura, l’art, la cultura o simplement publicitat.

No estaria de més pensar a canviar-li el nom: la referència al llibre prové de l’època que aquest era el document bàsic de les biblioteques, però avui en dia s’utilitza com a marcador per a revistes, CD, DVD, plànols, etc. Ha evolucionat de punt de llibre a punt universal.

Per iniciativa de la Biblioteca Pública Terra Baixa, conjuntament amb la Vil·la Museu Pau Casals de Sant Salvador i el museu de la Casa nadiua de Pau Casals, amb el patrocini del Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya, l’any 2016 es va iniciar una la col·lecció de punts de commemoratius del més universal dels vendrellencs, el mestre Pau Casals.

Any rere any, al mes d’octubre, en el marc del projecte “El Vendrell viu Pau Casals”, es presenta un nou punt que inclou una imatge del mestre, una frase o pensament i reproduccions d’elements bibliogràfics, discogràfics o museístics del fons de la Biblioteca o dels museus que participen en el projecte. El tiratge de cada edició és de 80.000 punts que el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, mitjançant el Servei de Biblioteques reparteix entre les 400 biblioteques de tot el territori.

Punts Pauca 2022
Punt Pau Casals definitiu 2023