Només coincidències exactes
Cerca a publicacions
Cerca a les pàgines

Any Joan Perucho i Josep Carner

El Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, en col·laboració amb els responsables de la Gerència de Serveis de Biblioteques de la Diputació de Barcelona, el Servei de Biblioteques de la Diputació de Girona i les Biblioteques de Barcelona, trasllada a la xarxa l’activitat de les comunitats de lectors mitjançant l’aplicació per a dispositius mòbils Tellfy.

La ILC se suma a aquestes comunitats virtuals de lectors creades pel Departament de Cultura amb sis clubs de lectura dedicats a les commemoracions d’enguany, Any Josep Carner i Any Joan Perucho.

Els materials per seguir les lectures seran facilitats per la Institució o bé es podran obtenir digitalment a través de l’eBiblioCat una vegada iniciat el club.

Durant aquesta primera prova pilot les lectures impulsades per la Institució són aquestes:

Després de l’estiu, reprendrem l’activitat amb aquests clubs virtuals:

• Els homes invisibles de Joan Perucho. Amb moderació de Víctor Garcia Tur. Primera quinzena de setembre.
  • Arbres de Josep Carner. Amb moderació de Jaume Coll, comissari de l’Any. Segona quinzena de setembre.
  • La creació d’Eva i altres contes de Josep Carner. Amb moderació de Marcel Ortín. Octubre.

Les inscripcions a cada grup s’aniran obrint uns dies abans de l’inici de les lectures.

Tellfy

Aquesta aplicació de missatgeria instantània per a dispositius mòbils desenvolupada per l’empresa catalana NexTReT permet la creació de comunitats i canals diferents en un entorn segur especialment pel que fa la protecció de dades personals.

En aquesta primera prova pilot, resultat de la col·laboració entre el Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTTI), l’empresa NexTReT i les biblioteques públiques, s’han creat un seguit de comunitats lectores i diversos canals d’informació relacionats amb l’activitat de les biblioteques i el foment de la lectura.

Per participar en aquestes comunitats és necessari descarregar-se l’aplicació mòbil (disponible per a IOS i Android) i crear-se un usuari. La versió d’escriptori s’està desenvolupant i de moment només s’ofereix en castellà i anglès. Per usar Tellfy des de l’ordinador és imprescindible seguir aquestes instruccions (dos minuts): haver-se descarregat primer l’aplicació, haver-hi accedit a través del mòbil i en acabat sol·licitar l’admissió a cada grup.

Una vegada descarregada l’aplicació, entra i busca’ns com a “Institució de les Lletres catalanes” en el cercador de Tellfy o bé escanejant aquest codi QR amb el móbil.

qr amb marc